Herodes han svingade sin gångare fram.............

Hej på er forna heltidsluccare..

Sitter just nu på mitt rum i vår lya här i Oslo nyss hemkommen från en familjehelg i Stockholm.
Lyssnar på "vaka med oss julenatt" som vi desperat repade in i Lidbergssalen för lite drygt ett år sedan.
Låten är med på skivan "jul i folkton" med Sofia Karlsson, Sofia Sandén, Ale Möller, Louise Hoffsten m fl.
En mysig julskiva som jag verkligen kan rekommendera till alla. :)

På Luciadagen tänkte jag tillbaka en del på ölandstiden.. Tänkte på vårt radioluccande, på Glitter, på "decemberstressen", och på er. Jag tänkte på tända ljus och tekvällar, tänkte på hur mycket jag grät över Niclas för ett år sedan och hur det satt typ 8 personer i mitt rum en kväll och tröstade. Klart att det var omöjligt att vara ledsen och deppa!!

Jag ska avslöja att jag hann med ytterligare en grej i Sthlm. Var på audition för Viva flying entertainment team på Mallorca. Tror att jag vill göra det! Audition kändes bra men jag räknar inte med att komma med. Konkurrensen är mycket hård. Får beskedet andra veckan i januari så då medelar jag er också. :)

Hade fint i vintermörkret mina vänner, och tänd ljus det är bästa medicinen mot vinterdepp. Lovar!!

jag känner mig vissen, ljus är bästa medicinen......
jag har blivit blek, ljus är bästa medicinen.....
jag, känner mig ledsen, ljus är bästa medicinen...
sårbar och vek, ljus är bästa medicinen...
vad vill du ha? ljus med doft av choklad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och glöm inte att den stora och riktiga återträffen blir ju i Mars när vi åker och ser de nya elevernas föreställning, tar över mysrummet som hämnd och tar en titt vilka som bor i våra rum. Då hoppas jag på att få se alla era trynen igen. hahahaha!

Maria*


Kommentarer
Postat av: mandie

Tänka sig, jag började nästan tro att Svahn hade hittat på den låten själv för att jävlas med oss ;p haha

Jag tänker på samma sak som du, gumman, och saknar det faktiskt.. framför allt alla körrep. och vårt älskade "December". Jag Älskade det faktiskt, men skulle inte göra om det ^^ eller...



Jag lovar att tända massor med ljus den närmaste månaden och tänka på dig och alla andra =)

Kramar!

2008-12-17 @ 00:20:38
Postat av: Julia

Ja ljus är bästa medicinen =) och ni, har tänkt en massa på er och vi pratar om er ofta här!! Stor Kram

2008-12-17 @ 14:48:02
Postat av: Anonym

Ja ljus är bästa medicinen =) och ni, har tänkt en massa på er och vi pratar om er ofta här!! Stor Kram

2008-12-17 @ 14:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0