Adam, pepparkakor och bra jazzzzzz

Hejsan gummor och gubbar!!! :) 

Hoppas allt är bra med er där borta!!! Här är det bra, ganska kallt och det har regnat mycket, men det har varit ganska torrt här, så vi behövde regnet. 

Har precis kommit hem till San Francisco från skolan i Los Angeles. Nu har vi lov i fem veckor!! Det är lite för långt, tycker jag....är för kort för att skaffa jobb, men tillräkligt långt för att bli lite uttråkad och lite tjock med julmaten :) Men nu får jag ha tid till att vara med familjen och gamla kompisar. Just nu har vi pepparkakor i ugnen och i Söndags bakade vi lussebullar. Mums!

Jag pratade precis med Adam och det gjorde mig jätte glad!!! Det var lite kort, men underbart att få höra lite om vad som har hänt sen vi sågs sist...i augusti!!!! Det var för länge sen!!! Ni borde skaffa Skype också, och då kan vi prata utan att betala nånting! Woohoo! Just nu har jag mycket tid att prata, också, för att jag är på lov...Mitt Skypenamn är kristinenowlain on ni vill hitta mig.

Igår kväll var jag på en väldigt bra jazz konsert här i närheten. Det var helt otroligt!!!! Om ni vill höra nån som spelar en sjusträngad gitarr som är både gitarr och bas som en liten jävel får ni lyssna på Charlie Hunter. Helt otroligt!!!! Det är så skönt att gå ut och lyssna på bra musik med goda kompisar, en gammal vänn som jag känner sen fem år tillbaka och en ny från skolan. 

Jag har fortfarande inte valt vilken inriktning jag ska välja att plugga, men det blir kanske sång eller nånting som heter Critical Theories and Social Justice. Det handlar om hur samhället skapar olika sätt att tänka på och kategorisera folk, typ kön. Men jag är också väldigt intresserad av etnomusikologi (heter det så?), att studera hur musiken influerar samhället och hur samhället influerar musiken. Så mycket att välja på!!!! 

Men nu är det sent och jag ska sova...men puss och kram till er allihopa. Saknar er särskilt mycket nu under jultiden!!!!!!!

Larpokimontiropeviterpi!!
/Kristine








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0