Hälsning från en Hälsing

Hjälp vad sentimental jag blev av att läsa alla inlägg, har inte gjort det senaste månaden...! Ni är ju för underbara allihop. Har verkligen svårt att förstå att vi inte kommer att ses snart igen, det känns ju så nära när man läser era ord och ser era rara små nunor på bilderna.

Själv är jag nyligen hemkommen till Hälsingland igen. Om det finns nån som lyckats missa det så kan jag ju berätta att Eddie och jag var och såg Phantom of the Opera i London! Helt fantastiskt, säger jag bara. Vi var garanterat de bäst klädda på teatern också, kan inte förstå att man inte tar tillfället i akt och klär upp sig lite. En del var där i jeans och polotröja, får man göra så mot Fantomen?!?! Har svårt att beskriva känslan när man sitter där i mörkret i salongen och ledmotivet går igång och en stor kristallkrona hissas upp högt över oss. Vår kära Annas lilla strykning över underarmen är en fis i rymden vid jämförelse. För att inte tala om "Music of the night"...eller "Wishing you were somehow here again", som var Christines klart bästa insats under kvällen. Och när Christine lämnar Phantom i slutet och han sjunger "You alone can make my song take flight...it's over now the music of the night". Inte ett öga torrt. Det var så bra som vi hoppades på och jag är jättenöjd med resan. Var trevligt med en liten visit i London, och vi hann faktiskt med att se en del ändå. Tänkte försöka lägga upp några bilder, men jag fattar inte hur man gör, så det blir inget av med det. Kanske en annan gång. =)

Sen hälsade vi på Kristine hos hennes morföräldrar i Göteborg, vilket verkligen var jättejättetrevligt. De är så söta och trevliga och man kände sig verkligen välkommen där. Vi hade en lugn helg, tittade lite på "Planet Earth" (som för övrigt är helt otroligt bra och måste ses för de som inte gjort det) och på lördagen åkte vi in till Göteborg och tillbringade dagen i solen i en park. Sen vinkade vi av Eddie och gick bort till saluhallen, köpte lite delikatesser och åkte bort till Slottsskogen och hade picknick, jättemysigt! Vi gick en sväng och tittade på djuren oxå, och blev vittnen till hur en stackars and nästan blev ihjälpickad av de andra. Jättehemskt. Vi tänkte på "hackkyckling"-scenen i Nästet.

Menmen...jag skulle kunna jalla på här hela natten, men det kanske är bäst att sluta. Ha det bäst alla fina människor. Saknar er som f-n!



/Svahn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0