Fel klass, fel kurs, fel kust men jävlars så skoj ändå!

Heeej på er!
Min bloggtumme har varit rejält fastskruvad i röven (I RÖVEN!) länge nu men med hjälp av vaselin (våld&vilja hjälpte inte) har jag äntligen fått ut den och tänkte plita ner några rader här...

Just nu tänker jag på er EXTRA mycket (nästan konstant alltså), jag är nämligen på folkhögskolekurs :o)
För att inte helt och hållet tappa gnistan med musiken sökte jag en kurs på Nordiska Folkhögskolan (i Kungälv) som heter "5xSång och scenträning" och nu är jag här!
Det är inte en heltidskurs utan vi ses fem dagar nu, tre helger i höst och en vecka i januari och däremellan jobbar vi lite hemma. Passar mej utmärkt eftersom jag fortfarande jobbar på SJ, med Fältbiologerna och ska söka Luleå i höst igen (nu jävlarnifaanimej ska jag komma till fjärde!).

Kursen är betonad på visor och annan typ av "berättande musik". Idag har vi kört igång ett grupparbete som litegrann liknar minimusikalerna vi gjorde i början av Öland. Snyft. Det är inte bara Alice som gråter till "Cancer"...
Klassen består av några danska och norska tanter (som dricker rödvin ur pet-flaska, mycket charmigt), två farbröder (en dansk och en dalmas), några medelålders Göteborgare och sen är det jag och två tjejer i 20års åldern... en blandad grupp.
Jag lär mej hursomhelst skitmycket och har satan så roligt.
Jag har också börjat ta pianolektioner igen (hos min underbara pianotant!) och det var verkligen dags...

Men hörni, ska ni inte ta och komma till Östergötland i höst nån gång..!? En majoritet av klassen har ju anknytning dit och det enda ni andra fått se är Valdemasvik och Vikbolandet. Ursäkta mej, Karin, Micha och Jönsson - men ni har ju liksom missat grejen...NÅÅRRTJÖÖÖPING FÖ TJYÖVIIN!
Komkomkomsikomkom. När ni vill, hur ni vill, var ni vill. I RÖVEN!

Puss från eder Knapa som kände att han kanske borde gå och lägga sej nu...

Kommentarer
Postat av: Jullan

va kul! kungälv är ju jättenära så då får vi ju ses i höst när du är där! :) Och till Norrköping kan vi ju pallra oss , wiee !!! Kram på dig!

2009-08-12 @ 18:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0