Åååå Sverige!

Hejsan allihopa!!!!! Å vad jag saknar er och Sverige!!!

Det har varit så länge sen jag skrev på bloggen, så jag ville göra det! För två fredagar sen hade jag sista provet för terminen, så nu har jag sommarlov. Jag har varit kvar på skolan denna veckan för att kören jag är med i ska sjunga på cermonien för alla som går ut college iår på söndag. På måndag åker vi på turne till Las Vegas, Reno, och Lake Tahoe! Woohoo! Vi ska vara borta i en vecka och ska sjunga på olika skolor och i en stor fin kyrka i Reno. Sen ska jag vara hemma i San Francisco i två veckor innan jag börjar jobba på en 'sleepaway camp' (sommarkoloni) för barn. Vi ska ut och gå, bada, göra små konstprojekt, spela spel, och sånna saker med alla barn. Jag ska jobba där i sju veckor en ska hem och då börjar jag skolan igen den 2:a september. Det känns så sent att börja i september....lite för långt för en sommarlov tycker jag.

Nästa termin kommer bli jättekul för att jag tar över ledarskapet för a capella gruppen jag är med i. Ahhhh!!!! Det blir inte så lätt, men jag kommer lära mig väldigt mycket. Jag har redan lärt mig otroligt mycket om musik och teori under sista året. Jag har nästan blivit opera sångerska! Konstigt, va?!?! Ni skulle alldrig tro på det....Och jag är sopran, sjung en hög G igår. Nu har jag svårt för att jag vet inte om jag vill hällre satsa på vara opera sångerska eller jazz sångerska. En bra jazzprogram saknas här på min skola, men har lärt mig otroligt mycket av min klassisk tränad sångpedagog om klassisk sång. Så vi får se vad det blir till slut....så svårt att välja för att konstigt nog har jag blivit lite smitten av klassisk...men jag tror att jag har mest kul när jag sjunger jazz. Fast jag har mycket kvar att lära mig och om jag vill leva på jazz kommer jag behöva mycket mer träning.

Nu har det varit nästan ett helt år innan vi slutade på Öland, konstigt nog. Så mycket har hänt sen dess, men det var ju bara ett år sen!!! Det är så mycket som jag inte vet om er och som ni inte vet om mig! We have so much to catch up on! Å vad jag skulle ge att få se alla er igen nu. Hoppas att nästa sommar jag kan komma till Sverige.

Hoppas allt är bra med er! Saknar er som attans!
Puss och kram till alla
Kristine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0